sobota, 4 czerwca 2011

CURRICULUM VITAE

Andrzej Krzysztof Kwaśniewski
czerwiec 2011

Recent contributions

A. Krzysztof Kwasniewski, "Glimpses of the Octonions and Quaternions History and Today’s Applications in Quantum Physics", Advances in Applied Clifford Algebras ,2011, Digital Object Identifier (DOI) 10.1007/s00006-011-0299-z arXiv:0803.0119 [v1] Sun, 2 Mar 2008 12:39:16 GMT

A. Krzysztof Kwasniewski. Report on a new type - mixed V and U binomials' recurrence. arXiv:1106.1482 [v1] Wed, 8 Jun 2011 02:08:15 GMT
A. Krzysztof Kwasniewski. Note on Ward-Horadam H(x) - binomials' recurrences and related
interpretations, II arXiv:1101.1516v3 [v3] Wed, 19 Jan 2011 08:01:14 GMT
1. Cosmos.Urodziłem się 16 grudnia 1947 roku w Sopocie. maszyna różnicowa Babbage'a

2. Dzieciństwo spędziłem początkowo w Lidzbarku Warmińskim tuż nad Łyną koło Zamku a potem nad Uszwicą w Lipnicy Murowanej - małym miasteczku podgórskim niedaleko Bochni

3. Liceum Ogólnokształcące, do którego zostałem przyjęty bez egzaminu (nagroda od Pana Profesora Hugo Steinhausa) ukończyłem w Świdnicy Śląskiej w 1965 roku i w tym samym roku zostałem przyjęty bez egzaminu na Uniwersytet Wrocławski na kierunek - fizyka. Na I roku od razu zakochałem się ...
4. W czerwcu 1970 roku ukończyłem studia magisterskie z wynikiem bardzo dobrym i podjąłem studia doktoranckie z fizyki teoretycznej. W grudniu 1974 roku obroniłem pracę doktorską pt.
“Model teorio-polowy liniowej trajektorii Regge z zespolonym spektrum mas”.5. Pracowałem od tej pory w Instytucie Fizyki Teoretycznej Uniwersytewtu Wrocławskiego. Uczestniczyłem w wielu konferencjach i dość często wyjeżdżałem: do Rzymu, Triestu, Florencji czy Tuluzy. Występowałem też na seminariach i konferencjach w Montpellier, w Warnie, w Dubnej, w Czechach, na Słowacji, w Meksyku oraz w Seulu (1985r).
Semestr 1976/1977 spędziłem w Stanowym Uniwersytecie w Stony Brook na za proszenie Profesora Chen Ning Yang`a - laureata Nagrody Nobla.
6. Pracę habilitacyjną o kohomologicznej klasyfikacji uogólnionych algebr Clifforda złożyłem na Uniwersytecie Wrocławskim w 1988 roku. Rada Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego podjęła w styczniu 1991 roku uchwałę o nadaniu mi stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk etc. w specjalności fizyka matematyczna.7. Od jesieni 1988 roku byłem pracownikiem Filii Uniwersytetu Warszawskiego (obecnie - Uniwersytetu w Białymstoku) a od 1993 pracuję na stanowisku profesora mianowanego - obecnie na czas nieokreślony.
Jestem uhonorowany członkowstwem w Międzynarodowym Instytucie: Institute of Combinatorics and its Applications o zasięgu globalnym. Jestem Editorial Committee Member w Advanced Studies in Contemporary Mathematics. Jestem Editorial Board Member of Journal of Analysis and Applications (INDIA).

8. Prowadziłem wykłady na Uniwersytecie Wrocławskim; Warszawskim - Filia; na Politechnice Białostockiej; w Wyższej Szkole Matematyki i Informatyki Użytkowej i na Uniwersytecie w Białymstoku - między innymi z: metod matematycznych w fizyce; mechaniki kwantowej (dwie książki); mechaniki analitycznej; klasycznej teorii pola; z termodynamiki, z fizyki statystycznej, oraz


z
INFORMATYKI i MATEMATYKI dla INFORMATYKÓW
z algorytmiki i wstępu do programowania (praktyka 10-letnia, pięć pozycji z serii MBM
MBM-23Algorytmy i iteracje – pierwsze intuicjestr. 52
MBM-24Algorytmy i iteracje -w przykładachstr. 87
MBM-25Elementy algorytmiki w programowaniustr. 60
MBM-32O złożoności czasowej i pamięciowej algorytmówstr. 17
MBM-33Typy zmiennych, funkcje i procedurystr. 48
z algorytmiki i baz danych (praktyka 7-letnia), z matematyki dyskretnej (praktyka 8-letnia), z algebry (książka i dwa zbiory zadań, praktyka 30-letnia); ze wstępu do teorii prawdopodobieństwa, z równań różnicowych i różniczkowych, z analizy matematycznej (patrz zeszyty "MBM", (praktyka 15-letnia), a także prowadziłem wykłady monograficzne między innymi z: elementów analizy kombinatorycznej oraz ze skończonego rachunku operatorowego (dział analizy kombinatorycznej) dla studentów V roku Matematyki (UwB). Prowadzę też wykład i ćw. z: Elementy Logiki i Teorii Mnogości.9. Jestem autorem m.inn. prawie stu rozpraw naukowych w anglojęzycznych mediach o zasięgu międzynarodowym globalnym [patrz http://ii.uwb.edu.pl/akk/publ1.htm]
Uwaga: na 98 publikacji, 76 publikacje

[5]-[11],[14],[15],[18],[23],[25],[26],[31]-[34],[39]-[44],[46] - [98]

to - TO publikacje z Matematyki - a w tym od kilkunastu lat prace z pogranicza z informatyką teoretyczną [t.j. dotyczy, obejmuje powyższe m.inn. dynamiczne bazy danych, analizę kombinatoryczną, współczesny rachunek różnicowy w - posiadającym kombinatoryczne interpretacje - sformułowaniu operatorowym na algebrze szeregów formalnych (funkcji tworzących nieprzebranej liczby odmian)].10. Obecna tematyka badań: Szczególne struktury kombinatoryczne i oraz zastosowania algebr incydencji i rozszerzeń operatorowego rachunku umbralnego Roty
11. Wypromowałem dwoje doktorów:
  1. Wybrane zastosowania algebr z gradacją 27/03/2002, autor rozprawy doktorskiej Wiesław Władysław Bajguz,
  2. Rozszerzenia rachunku operatorowego Mullina-Roty i pokrewne zastosowania analizy kombinatorycznej, 30/09/2008, autorka rozprawy doktorskiej Ewa Krot-Sieniawska
12. Jestem współorganizatorem II UwB, współautorem programu II UwB. Byłem pierwszym dyrektorem Instytutu Informatyki UwB
13. Byłem przez lata kierownikiem Katedry Matematyki Dyskretnej i Informatyki w
Wyższej Szkole Matematyki i Informatyki Użytkowej


14. Jestem promotorem kilkudziesięciu prac dyplomowych
1.10.2002
Uroczyste wręczenie dyplomu Doktorowi W.B.
- promotor akk
1.10.2002 - VERITAS ET LIBERTAS
W.B. wypromowany uroczyście
- w znakomitym towarzystwie


No i tak ...
... tak ... nareszcie akk się postarzał, ale za to Andrzej ho, ho ...
miałem zaszczyt z Tym-Tytanem-Twórcą (TTT) współpracować przy "dyplomówkach" bez liku.
Boże Błogosław Jego i innych wszystkich ludzi dobrej woli.
9.Jestem żonaty i jestem ojcem trzech dorosłych synów. 



10. Z pracy zawodowej.
Niedaleko Przytorowej...
...na polanie
... ostatni rocznik kierunku Wychowanie Techniczne

Przed laty... w podziemiach na Przytorowej...

Zorganizowałem i byłem kierownikiem KKP.

Ale to już...

 przeszłość
historia z kluczem
...a raczej z kluczykiem ...
od gabloty....

UFF !



Potem ... współorganizowałem Instytut Informatyki
i byłem jego pierwszym dyrektorem "gotującym zupę na gwoździu".
Wystarczy. Uff ... Dość - rzekłem w kwietniu 2002r. . Złożyłem dymisję z dyrektorowania. Patiomkinowskaj dieriewni - NIET! Powiedziałem po polsku.
I co? Czas odpocząć w Bibliotecznym Niebie Przyjaźni z Rozumem?
- O nie. Wiadomej patologii nie odpuszczę. A jeśli potrzeba to i brodę zapuszczę. Patrz p. 16 mego CV.

11. Z życia osobistego:

...Świt...

przecież nic nie powiedziałem

nareszcie uśmiech


12. Z pracy zawodowej ....

A.K.Kwaśniewski w fotelu obrotowym
p.t. "prestiż"


Zainteresowania obecne to:
(patrz: spis publikacjiseminariapreprinty)

kombinatoryka, rekurenje wyższych rzędów,
zastosowania i rozszerzenia skończonego rachunku Roty
(tzw. rachunek umbralny)
Opublikowałem kilkadziesiąt prac i kilka książek.

KONFERENCJE
Uczestniczyłem w wielu konferencjach.
Byłem współinicjatorem i autorem I wersji
Informatora Wydziałowego
Byłem współorganizatorem
Regionalnego Konkursu Informatycznego
Jestem autorem informatorów na rok  20002001 dla kandydatów na studia na kierunku Informatyka UwB

13. Obecnie cechuje mnie (między innymi na sprawy tzw. postępu w nauce) nieco bardziej chyba zrównoważony punkt widzenia.

.... punkt widzenia ....
14. Tym bardziej z tej odległości cieszyłem się zrazu , że biblioteka zakładowa (od kilku lat już nieistniejacego ZFM) - biblioteka powstała z części zasobów śp. Eugeniusza Kohane  będzie upamiętniała tę wspanniałą postać tętniąc życiem.





No cóż, i szlachetnie siwawy Profesor ze zjęcia podziękował za współpracę z (...) z UwB... a od 2004r. ? ... Sprawca ofiarodawstwa dobijał się u władz UwB decyzji o skatalogowaniu Księgozbioru.
I nic to, że na pismie Dziekana Wydziału Fizyki UwB do Radcy Prawnej UwB z dnia 17 października 2007-10-17, w odręcznej adnotacji Radcy Prawnej– kilka miesięcy później - czytamy:
„należy podpisać decyzję o skatalogowaniu i szerokim udostępnieniu”.

I nic to, że wydelegowana do sprawy Pani Prorektor w dokumencie (mam kopię) o znaczeniu prawnym z dn. 17-06-2009r. zapewniała- cytuję:
„Ten księgozbiór posiada spis gdzie kopia tego spisu znajduje się w Bibliotece Instytutu Matematyki UwB w Białymstoku. Jednakże zobowiązałam Pana(...) do formalnego skatalogowania tego księgozbioru do końca bieżącego roku”, dalej stwierdzając „Nie wiem czy są osoby odpowiedzialne imiennie za ten księgozbiór, ...”

Za to po drugim piśmie - teraz z powiadomieniem instytucji kontrolnej zewnętrznej- otrzymałem w końcu od w/w Pani Prorektor 6 grudnia 2010 roku odpowiedź-zapowiedź tego, że „Księgozbiór Eugeniusza Kohane" bezpiecznie istnieje wyodrębniony jako nieskrywana całość
cytuję:
" 1) księgozbiór jest w trakcie wprowadzania do nowego elektronicznego systemu katalogowania "Aleph" o zasięgu krajowym,
2) została wyznaczona imiennie osoba odpowiedzialna za „Księgozbiór Eugeniusza Kohane".
Księgozbiór jest dostępny na zasadach bibliotecznych poprzez Bibliotekę Wydziału Matematyki i lnformatyki."
koniec cytatu.

Czy dziś można to sprawdzić? Chociażby w/g Katalogu Biblioteki Instytutu Matematyki ?
- Dziś 25 lipca 2011 r. książki z księgozbioru w dalszym ciągu znajdują się w pokoju Pana (...) a z systemu katalogowego nie dowiesz się czy wogóle istnieje księgozbiór książek opieczętowanych przeze mnie pieczątką pieczątką o treści:

„DAR”
KSIĘGOZBIÓR
Eugeniusza Kohane
(1931-1992)

Czy można zatem stwierdzić jakie wolumeny z pokoju Pana (...) opatrzone powyższą pieczątką zostały skatalogowane w katalogu bibliotecznym Systemu Aleph? Chociażby w/g już cytowanych słów Pani Prorektor: "Ten księgozbiór posiada spis gdzie kopia tego spisu znajduje się w Bibliotece Instytutu Matematyki UwB w Białymstoku."?
Kopii tego spisu w IM UwB (czerwiec/lipiec 2011) mi nie udostępniono ani
nie udzielono informacji czy kopia taka istnieje.
Pani Koordynator odsyła mnie listem e-mailowym z Fri, Jul 1, 2011 at 8:04 AM do Pana (...).

Kilka ocalałych z "rozpraszania" nie wiadomo ilu książek z pokoju Pana (...) z tą właśnie pieczątką można znaleźć w Bibliotece Wydziału Fizyki UwB.



15. Z bliska - bywa - staram się czynić dobrze, choć nie powiem, żeby zawsze mi to wychodziło dobrze ... i na dobre. ... Ale i tak to co najważniejsze przemijając wciąż odnawia się w kolejnych pokoleniach



- KKP ... przeminęło (?) ... powstał Instytut Informatyki niegdyś napełniony gwarem.
To szumiał tam i zapełniał uczelnie - dziś przez wyprzedajny kapitalizm marnowaną im przyszłość - Wielki Wyż Demograficzny wzbudzony przymusowo przez
stan "wyboru mniejszego zła"


 16 Podsumowanie - detonacja losu

22 October 2002 ZMD jeszcze w całości (na Zjeździe PTM) - wkrótce "wendetta" i rozpirzenie ... (vide 16 Podsumowanie - detonacja losu)


brodę zapuszczam i nie odpuszczam (vide 16 Podsumowanie - detonacja losu)






A.K.K. zachęca do odwiedzenia:
PANTEONu
Wybitne osobowości matematyki na przestrzeni tysiącleci
- około 1000 odniesień w porządku alfabetycznym
http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~history/BiogIndex.html 




MBM
Zapraszam do wszechstronnego i nieograniczonego korzystania z pozycji
Małej Biblioteczki Matematycznej
Jej egzemplarze papierowe znajdziesz w bibliotekach przy Lipowej, Sosnowej, ...(?)
Chcesz otrzymamc gratis pliki? Wybierz tytuł z MBM mego autorstwa.
Wyślij e-mail kwandr@gmail.com i przedstaw się.
Wyślę pklik/pliki.


Życze wiele pożytku z lektury - a jeśli masz uwagi, znalazła(e)ś bląd -
za-e-mailuj mi o tym . Czołem.
A.K.Kwaśniewski.
e:mail: kwandr@gmail.com